dimecres, 6 d’abril del 2016

AMBIENTS

Els dilluns a la tarda, durant aquest tercer trimestre, els nens i nenes d'educació infantil gaudiran de set ambients diferents. Cada setmana realitzaran una activitat, que els permetrà desenvolupar coneixements, experiències i sensacions, acompanyats d'un grup d'infants que no serà l'habitual, ja que ajuntem nens i nenes de P-3, P-4 i P-5

L'equip de mestres d'educació infantil hem pensat desenvolupar els ambients perquè ens semblen una proposta de treball molt interessant. Cada ambient està dissenyat de manera que els infants són els protagonistes, on els aprenentatges sorgeixen del seu propi procés, i a partir de les seves motivacions i interessos. Cada ambient compte amb un material específic i una temàtica concreta. Els diversos ambients que proposem estan relacionats amb els oficis i són: som constructors, som artistes, som hostalers (restaurant), som metges i farmacèutics (hospital), som esportistes, som músics i som pintors


SOM ARTISTES 

Crear, dissenyar, retallar, enganxar, pintar, decorar ... tan com vulguin i imaginin, per tal de convertir-se en altres personatges, en heroïnes, en cavallers ... també hi ha maquillatge, per engalanar-se encara més, ja sigui ells mateixos, per altres infants, o de mares i pares que en ajuden a realitzar l'ambient.













SOM METGES I FARMACÈUTICS 

Anar al metge amb els infants a vegades es pot convertir en una situació difícil, aquest ambient de joc permet als nens i nenes posar-se en situació, agafar confiança amb l'instrumental i vestimenta dels metges. A més a més, aquest ambient facilita múltiples rols i possibilitats d'actuació, també hi intervenen aspectes com l'escriptura, la lectura, l'espera...















SOM CONSTRUCTORS 

Muntar, desmuntar, construir, desfer, fora, dins, manipular, apilar, amagar-se... són algunes de les possibilitats que aquest ambient permet. El cartró, en formats diferents, és el principal material de l'ambient, això permet sortir del típic plàstic, amb el qual acostumen a fer multituts de joguines i peces de construcció.  







 






  





SOM PINTORS

En aquest ambient els nens i nenes poden desenvolupar la seva part més artística i creativa. A través de la pintura i el collage poden expressar-se lliurement, mentre decoren les capses i formes de cartró, que després s'utilitzaran en l'ambient som constructors. 

















SOM MÚSICS

La música és també un aprenentatge important. Tot i que els infants ja fan música habitualment durant el curs, en aquest ambient volem aconseguir una aproximació diferent, volem que gaudeixin de la música de maneres diferents. Durant l'activitat, també, construiran una maraca, podran triar el material, després d'experimentar els diferents sons i timbres.










 













SOM HOSTELERS

Cambres, cuiners i clients són els diferents rols que es poden desenvolupar en aquest ambient. Anotar, comprar, pagar, preparar, saber esperar, parar i desparar taula, recomptar... són característiques implícites que s'aniran generant al llarg de l'activitat. 




















SOM ESPORTISTES 

Saltar, córrer, pujar, baixar ... són aspectes que ja es treballen al llarg del curs a psicomotricitat, però gràcies aquest ambient ho podran fer en un entorn diferent, ja que es realitza al pati. Aquest espai és molt més ampli i això els permet més llibertat de moviment. 






























Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.